Ubisoft oznámil vznik Vantage Studios, nového „tvůrčího domu“, který se stane hlavní základnou pro vývoj a rozšiřování sérií Assassin’s Creed, Far Cry a Rainbow Six. Jde o první krok v širší transformaci společnosti, která chce své značky seskupit do samostatných kreativních celků a dát jim jasnější identitu.

Studio povede Charlie Guillemot, syn šéfa Ubisoftu Yvese Guillemota, společně s Christophem Derenneem. Guillemot mladší si je vědom obav z možného nepotismu, zdůraznil však, že jeho cílem je především pustit se do práce a přinést hráčům kvalitní obsah.

Podle oficiálního vyjádření má Vantage Studios navázat na know-how Ubisoftu, sdílet technické zázemí a služby, ale zároveň poskytnout vývojářům větší autonomii. Díky tomu by měl být proces získávání a zapracovávání zpětné vazby od hráčů rychlejší a efektivnější.

Do Vantage Studios se přesouvají také některé vývojářské týmy, konkrétně ty, co sídlí v místech jako Montréal, Quebec, Sherbrooke, Saguenay, Barcelona a Sofie. Cílem je vybudovat silné mezinárodní zázemí, které dokáže dlouhodobě rozvíjet klíčové značky Ubisoftu.

Vznik Vantage Studios navazuje na turbulentní období firmy. Ubisoft v posledních letech čelil finančním potížím, propouštění a uzavírání některých studií. Dokonce se spekulovalo o tom, že část společnosti by mohl převzít Microsoft nebo EA. Nakonec ale vstoupil do hry čínský Tencent, který v roce 2025 investoval 1,16 miliardy eur a stal se významným partnerem Ubisoftu. Společně teď zakládají právě Vantage Studios. Tencent v nové dceřiné společnosti vlastní 25 %.

Ubisoft naznačil, že Vantage Studios není posledním „kreativním domem“, který vznikne. Firma chce postupně vytvářet podobně zaměřené jednotky pro své další značky a propojit je pod jednotným DNA.

Zbývající značky a týmy, které nejsou součástí této zprávy (například The Division a Ghost Recon), pokračují paralelně.